De docu-alert van deze week!

Docu-alerts worden samengesteld en 1 x per week verspreid door Jaap Penninga en Remmelt Kruizinga. In de Docu-alerts bijzondere aandacht voor de VG-sector in brede zin.
Herhaalde oproep
Wij zijn op zoek naar een mederedacteur.
Meer daarover leest u in de bijlage.
Wij kijken uit naar de reacties.

Lees het docu-alert van deze week.

Emmy den Heijer is ambassadeur voor het VN Verdrag voor de rechten van mensen met een beperking.Informatie over de Wmo, Jeugdhulp en Werk& Inkomen gemeente Gorinchem vindt u in de Toegangswijzer van de gemeente Gorinchem.

Nuttige informatie:
Op de website van ZorgKeus.nl vindt u info over de zorg en het zorgverzekeringsstelsel, zoals nieuws en wijzigingen in de AWBZ, Wmo, het basispakket, de zorgtoeslag en het eigen risico.
www.zorgkeus.nl/zorgverzekering

Reacties en publicaties

Verslagen, video's afbeeldingen van GIPS projecten.
Hier zullen van scholen of individuele leerlingen verslagen, foto's reacties worden geplaatst.
Onderstaand ziet u een filmp over de totale GIPS sessie.

OPROEP:

Wij stellen het zeer op prijs dat u tijdens het GIPS project wat foto's of een filmpje maakt en dit ons ter beschikking stelt. Wij zullen deze materialen dan ( alleen met uw toestemming ) hier op de website een plaatsje geven.

De Cirkel:
In november 2017 hebben wij 2 maal het speciaal onderwijs op “de Cirkel” bezocht. Vooral de tweede keer was het erg gezellig en leuk, tevens erg leerzaam voor leerlingen en begeleiders vanuit het GIPS Project.

Aan het eind van ons programma kregen wij dit A4 tje met alle namen en bedankjes.

Het GIPS Team

Anne Frank School
Op woensdagochtend 13 april 2016 waren de vrijwilligers van het G.I.P.S. project wederom te gast op onze school.

Het G.I.P.S. (Gehandicapten Informatie Project Scholen) is een voorlichtingsproject voor groep 8 van het basisonderwijs. De doelstelling van het project is kinderen vertrouwd te maken met het begrip handicap.

Op deze ochtend hebben onze leerlingen kunnen zien en ervaren hoe het is om met een handicap te leven. Ze konden ervaren hoe het is om met een blindenstok te lopen terwijl ze een blinddoek op hadden. Het bleek erg moeilijk te zijn om je te oriënteren ondanks de hulp van een blindenstok en een begeleider en dat onze leerlingen op bekend terrein waren. Ook mochten onze leerlingen in een rolstoel rijden, dammen zonder je handen te gebruiken en allerlei opdrachten uitvoeren, die te maken hadden met hulpmiddelen die je kunt gebruiken als je een handicap hebt. De leerlingen waren erg onder de indruk van de verhalen die de vrijwilligers vertelden.

Het was een zeer leerzame ochtend voor onze leerlingen, die een indruk hebben gekregen wat het is om een handicap te hebben en hoe je hiermee kan omgaan.

(bron: schoolkrant OBS Anne Frank, Gorinchem)